Katkıda Bulunanlar

Projeye Katkıda Bulunanlar

ebru aktan

Prof. Dr. Ebru Aktan

  • Prof. Dr. Ebru Aktan Acar, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi'nde (ÇOMÜ) Eğitim Fakültesi'nde öğretim görevlisi. Araştırma alanları arasında özellikle okul öncesi eğitim, çocuk gelişimi, erken çocukluk eğitimi ve eğitimde program geliştirme yer almaktadır. Ebru Aktan Acar, erken çocukluk eğitimi alanında Türkiye'de tanınmış bir akademisyendir ve bu alanda birçok çalışması bulunmaktadır.

cem balcikanli

Prof. Dr. Cem Balçıkanlı

  • Prof. Dr. Cem Balçıkanlı, Gazi Üniversitesi'nde öğretim görevlisi. Araştırma alanları arasında yabancı dil eğitimi, dil öğretimi, öğretmen eğitimi, ve dil öğrenme stratejileri yer almaktadır. Cem Balçıkanlı, dil öğretiminde yenilikçi yaklaşımlar ve öğretmen eğitiminde etkili stratejiler üzerine çalışmalar yapmaktadır. Aynı zamanda, dil öğrenme sürecinde öğrenci motivasyonu ve dil öğrenme stratejileri gibi konularda da araştırmaları bulunmaktadır.

ısık kamaraj

Dr. Öğr Üyesi Işık Kamaraj

  • Dr. Öğr. Üyesi Işık Kamaraj, Marmara Üniversitesi'nde öğretim görevlisi. Araştırma alanları arasında psikoloji, klinik psikoloji, psikoterapi, psikolojik değerlendirme, ve oyun terapisi yer almaktadır. Oyun terapisi ve çocuk gelişiminde oyunun rolü üzerine de çalışmalar yapmaktadır. Bu bağlamda, oyun temelli müdahaleler ve terapötik süreçlerde oyunun kullanımı üzerine uzmanlaşmıştır.

ozana ural

Prof. Dr. Ozana Ural

  • Prof. Dr. Ozana Ural İstanbul Üniversitesi Cerrahpaşa Tıp Fakültesinde öğretim görevlisi. Daha önce Marmara Üniversitesi'nde Eğitim Fakültesi Dekanı olarak görev yapmıştır. Eğitim yönetimi, liderlik, öğretmen eğitimi, eğitimde kalite, öğretim teknolojileri ve okul öncesi eğitim alanlarında araştırmalar yapmıştır. Marmara Üniversitesi'nde özellikle okul öncesi eğitimde kalite yönetimi, öğretmenlerin mesleki gelişimi ve erken çocukluk eğitimi üzerine önemli çalışmalar yürütmüştür.

fethiye esra molu

Öğr. Gör. Fethiye Esra Molu

  • Öğr. Gör. Fethiye Esra Molu İstanbul Üniversitesi'nde öğretim görevlisi. Araştırma ve çalışma alanları arasında okul öncesi eğitim, erken çocukluk dönemi eğitimi, ve çocuk gelişimi yer almaktadır. Fethiye Esra Molu, özellikle okul öncesi dönemde çocukların bilişsel, sosyal, ve duygusal gelişimini destekleyen eğitim programları üzerine çalışmalar yapmaktadır. Aynı zamanda, bu alandaki öğretmenlerin mesleki gelişimi ve pedagojik yaklaşımlar üzerine de katkılarda bulunmaktadır.

selçuk özdemir

Prof. Dr. Selçuk Özdemir

  • ODTÜ Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü’nde lisans, ODTÜ Fen Bilimleri Enstitüsü Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Ana Bilim Dalı’nda yüksek lisans eğitimini ve Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Ana Bilim Dalı’nda doktora eğitimini tamamladı.“Download Toplumundan Upload Toplumuna” sloganıyla Yeni Nesiller İçin Teknoloji Eğitimi veren Bilişim Garajı’nı kurdu. Son iki yıldır tüm dünyada eğitimde bir paradigma değişimi yaratarak uzaktan eğitimle yüz yüze eğitimi arasındaki mesafeyi ortadan kaldırmayı amaçlayan IOTfyEdu projesi üzerinde çalışmaktadır.

mudriye yıldız bıçakçı

Prof. Dr. Müdriye Yıldız Bıçakçı

  • Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi’nde dekan yardımcısı, bölüm başkan yardımcısı ve belirli aralıklar ile Ankara Üniversitesi Uygulama Anaokulları’nda eğitim sorumlusu olarak görev aldı. TÜBİTAK’ta Erken Çocukluk Dönemi için Aylık Eğitim Dergisi/Meraklı Minik ile Kitaplar Yayın Danışma Kurulu Üyesi olarak görev yaptı. Çocuk Gelişimi ve Eğitimcileri Derneği’ne yönetim kurulu üyesi ve ardından dernek genel başkan yardımcısı olarak destek verdi. Milli Eğitim Bakanlığı, Adalet Bakanlığı ve çeşitli kuruluşları kapsamında ortaya konan pek çok projeye katkı sağladı.

irem korucu

Gelişim Psikoloğu Dr. İrem Korucu

  • Yale Üniversitesi Çocuk Çalışmaları Merkezi’ne bağlı Duygusal Zekâ Merkezi'nde araştırma görevlisi olarak çalışmaktadır. Lisans ve yüksek lisans eğitimini Koç Üniversitesi’nde tamamlayıp Purdue Üniversitesi’nden doktora derecesini aldıktan sonra Yale Üniversitesi'ne Doktora Sonrası Araştırmacı olarak katıldı. Okul öncesi dönemde sosyal-duygusal ve bilişsel gelişimin önemine ve bu becerileri güçlendiren müdahale programlarına odaklanmaktadır. Erken dönemde ortaya çıkabilecek fırsat eşitsizliklerini önlemek, bilgilendirici politikalar ve uygulamalar geliştirmek amacıyla, çalışmaları sosyoekonomik açıdan dezavantajlı çocuklara ve ailelere odaklanmaktadır.

Bahar Kural

Doç. Dr. Bahar Kural

  • Halen tam zamanlı Haliç Üniversitesi Tıp Fakültesi Öğretim Üyesi ve İngilizce Tıp Fakültesi Bölüm Başkanı ve Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümünde yarı zamanlı öğretim üyesi olarak çalışmaktadır. İstanbul Üniversitesi Cerrahpaşa Tıp Fakültesinde eğitimini tamamladıktan sonra Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları alanında uzmanlığını tamamladı. Türkiye’de ve Great Ormond Street Hospital gibi uluslararası birçok kurumda da çalışma fırsatı buldu. Çocuk sağlığı alanında makaleler ve kitap bölümleri yazdı. Sosyal Pediatri alanında çalışmalarını sürdürmektedir.

derya sirin

Derya Şirin

  • Mersin Üniversitesi’nden lisans, Essex Üniversitesi’den okul öncesi ve Montclair State Üniversitesi'nden anaokulu ile ilkokulu öğretmenliği yüksek lisans diploması almıştır. Amerika'da 15 yıl çocuk gelişimi ve eğitimi alanında öğretmenlik ve yöneticilik görevlerinde bulunmuştur. Şirin Okula Hazırlanıyorum Seti, Şirin Tatil Seti, Şirin Okula Hazırlık Ölçeği, Okula Evden Başla gibi birçok eğitim projesinde içerik yazarlığı ile proje sorumluluğu görevinde yer aldı. 1500 Kelime,1 Milyon Kitap, KAFA Çocuk ve Bilim, Minik KAFA projelerinde eğitim danışmanlığı ve proje sorumlusu olarak yer aldı.

Nazlı Gülenç

Dr. Nazlı Gülenç

  • Ondokuz Mayıs Üniversitesi Tıp Fakültesini bitirdi. Ankara Dr. Sami Ulus Kadın Doğum ve Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Eğitim Araştırma Hastanesinde Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları uzmanlık eğitimini tamamladı. Ardahan Devlet Hastanesi’nde çocuk sağlığı ve hastalıkları uzmanı olarak çalıştı. Ardahan’da çalışırken yeni bebeği olan ailelerin yaşadığı zorluklardan ilham alarak “Wikibebek: Yeni bebeği olan aileler için dijital bir başvuru rehberi”ni kurdu. Çeşitli sağlık problemlerine yönelik kapsayıcı ve alternatif destekleyici işitsel deneyimler sunan Music-aid’i müzisyen Can Dedeoğlu ile kurdu ve kolik ve uyku zorlukları olan bebekler için, bebeklerin uyku döngüleri ile uyumlu İyi Uykular albumünü çıkardı. Bütüncül çocuk sağlığı, dijital sağlık, bebek dostu konsepti üzerine çalışmakta ve danışmanlık vermektedir.

Demet GÖREN NİRON

Dr. Demet GÖREN NİRON

  • ODTÜ’de lisans, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler ve Eğitim Bilimleri Enstitülerinde yüksek lisans ve doktora eğitimini, New York Üniversitesi’nde doktora sonrası çalışmasını tamamladı. Okul öncesi eğitim politikaları üzerine akademik çalışmalar yaptı. MEB Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Genel Müdürlüklerinde proje uzmanı ve şube müdürü olarak okul öncesi eğitimin yaygınlaştırılması ve kalitesinin arttırılmasına yönelik projelerde rol oynadı. Avrupa Birliği’nin erken çocukluk ile ilgili oturumlarında ülkemizi temsil etti. Dünya Bankası, UNICEF gibi uluslararası kuruluşların okul öncesi eğitim raporları ve çalışmalarına katkı sağladı. MEB’e bağlı özel okullarda kurucu okul müdürü olarak çalışmasının yanı sıra üniversitelerde birçok alanda yüksek lisans dersleri verdi. Vehbi Koç Vakfı Koç Özel İlkokulu’nda ilkokul ve ilkokul bünyesindeki ana sınıfından sorumlu okul müdürü olarak görev yapmaktadır.

Yeliz Düşkün

Yeliz Düşkün - Eğitim Politikaları Uzmanı

  • Boğaziçi Üniversitesi Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Bölümü'nde lisans, Sabancı Üniversitesi Siyaset Bilimi programında yüksek lisans eğitimini tamamladı. Eğitim alanında çocuk, genç, öğretmen ve ebeveynlerle ilgili çeşitli araştırmalar yürüttü. Uzun yıllar Eğitim Reformu Girişimi'nde, Türkiye'nin eğitim sistemine ilişkin çalışmalar yaptı ve veriye dayalı politika önerileri geliştirdi. Eğitime erişim, eğitimde toplumsal cinsiyet eşitliği, öğretmen politikaları gibi alanlarda çok sayıda yayına yazar ya da ortak yazar olarak katkı sundu. Türk Eğitim Vakfı'nda araştırma ve süreç geliştirme yöneticisi olarak çalıştı. Şu anda eğitim alanında bağımsız danışman olarak strateji odaklı çalışmaktadır.

Şule Nur Orhan

Uzm. Klinik Psikolog Şule Nur Orhan

  • Yeditepe Üniversitesi Psikoloji ve North Carolina Üniversitesi Psikoloji Bölümü’nü eş zamanlı olarak bitirdikten sonra yüksek lisans eğitimini Marmara Üniversitesi Klinik Psikoloji alanında tamamlamıştır. Çocuk hakları ve insan haklarına yönelik çalışmalar yapmaktadır. World Human Relief, Uluslararası İlişki ve Aile Çalışmaları Program koordinatörlüğü yapmakta ve ülkemizde yaşanan afetlerin ardından psikolojik ilk yardım ve MHPSS çalışmalarında koordinatör olarak yer almaktadır. Ayrıca Koç Üniversitesi “Travma ve Stres Laboratuvarı” ve Boğaziçi Üniversitesi “Epigenetik Laboratuvarı, Anne- Bebek İlişkisi Projesi” araştırmalarında görev almaktadır.

nihan yapıcı

Uzman Psikolog Nihan Yapıcı

  • Bilkent Üniversitesi Psikoloji bölümünde lisans, Boğaziçi Üniversitesi Psikoloji bölümünde yüksek lisans eğitimini tamamladı. Eğitimi boyunca çocukların bilişsel ve sosyo-duygusal gelişimlerini araştıran akademik araştırmalarda yer aldı. TÜBİTAK Bilim Çocuk Dergisi’nde Popüler Bilim Yazarı olarak çalıştı. Bilkent Üniversitesi Psikoloji bölümünde yarı zamanlı öğretim görevlisi olarak çalıştı. Lisansüstü çalışmalarına The New School for Social Research Psikoloji bölümünde devam etmektedir.